Durant els anys 2017 i 2018 es van impulsar un seguit de millores organitzatives i estructurals realitzades durant els anys 2017 i 2018, com millores en els ascensors i en l’hosteleria, reduccions dels temps d’espera a urgències i reducció de les demores en l’inici de les visites a consultes externes o iniciatives per a millorar la humanització d’espais a Obstetrícia i Pediatria, entre d’altres.


Es va realitzar un estudi on es va comparar d'una banda l'activitat hospitalària dels anys 2016 versus el 2018: nombre d'altes hospitalàries, nombre d'intervencions quirúrgiques, nombre de visites en consulta externa i nombre d'urgències ateses; i d'altra banda, es va comparar el resultat de l'avaluació sistemàtica del Net Promotor Score (NPS) dels mateixos anys, un indicador que medeix la satisfacció dels pacients respecte diferents àrees de l’hospital (urgències, hospitalització, consultes externes, infermeria...). El resultat va ser que es va incrementar l’activitat de l’hospital en el període seleccionat i , a més, també va augmentar de forma notable la satisfacció dels pacients i usuaris del centre.


La conclusió és que és possible implementar mesures dirigides a l'increment d'activitat i a la millora de l'experiència del pacient i assolir els dos objectius al mateix temps.


Aquesta comunicació l’han presentat el Dr. Jose Luis Vega, director mèdic de l’Hospital, i Olga Arcos, directora d’infermeria al 21è Congrés Nacional d’Hospitals i Gestió Sanitària.


Congreso_Nacional_HospitalesCongreso_Nacional_Hospitales