Barcelona, 2 de setembre del 2015.- L’Institut Oncològic Baselga de l’Hospital Quirón Barcelona ha engegat un nou model d’atenció al pacient amb l’objectiu d’oferir una atenció millor i més personalitzada. Entre les millores del nou pla destaca el fet que els professionals d’infermeria participin més en el tractament i seguiment dels pacients, gràcies a la seva gran formació i coneixements especialitzats. Aquests professionals han assumit altres tasques més enllà de l’administració de medicaments, com la col·locació dels catèters perifèrics, i alhora ofereixen al pacient més suport psicològic.

Una altra de les novetats que aporta aquest model és la consulta immediata a través del telèfon. Amb la implementació d’aquest projecte també s’ha actuat en l’àrea de l’activació de canals alternatius d’assistència per resoldre dubtes i atendre situacions de baixa complexitat. L’objectiu consisteix a evitar el col·lapse de les urgències i garantir que els pacients rebin l’atenció adequada.

Pel que fa a processos, s’han establert més mesures de control per incrementar la seguretat i la qualitat amb la finalitat d’evitar errors en la preparació automàtica de la medicació. El procés, més monitoritzat i controlat, permet detectar la dosi i medicació exacta que requereix cada pacient en cada moment del tractament i escurça els terminis de preparació i revisió, ja que l’error inicial és pràcticament inexistent o fàcil d’esmenar abans d’administrar-la al pacient.

Finalment, s’han introduït noves vies d’administració de fàrmacs com són la via oral i la subcutània. Aquesta alternativa a la via intravenosa requereix menys temps per a l’administració de medicaments i suposa un estalvi de dues hores d’estada a l’hospital per al pacient.

Per a més informació:

Hospital Quirón Barcelona

Aitor García

Responsable de comunicació i màrqueting

aitor.garcia@quironsalud.esEste enlace se abrirá en una ventana nueva

93 255 40 60 / 620 353 094